شوره سر یک بیماری شایع پوست سر است که با خشکی و خارش همراه است. پوسته های ریز و سفید شل روی پوست سر شکل می گیرد که باعث خارش می شود. اگر شوره سر خشک دارید ، پس از شانه کردن موهایتان ، این پوسته ها به پشت و شانه ها افت می کنند. پوسته های روغنی تمایل به چسبیدن و تقویت روی پوست سر دارند. در حالی که دلایل ایجاد شوره سر بسیاری از آنها در تغییر آب و هوا وجود دارد ، تغییرات هورمونی ، شستشوی مو به درستی بعد از شستن و یا گره زدن موهای خیس ، مهم نیست که شوره سر را در حالت خلیج نگه دارید تا موهای سالم و حجمی داشته باشید.

 
حنا برای درمان شوره سر
 
حنا سالهاست که به دلیل خواص مفید آن مورد استفاده گسترده قرار گرفته است. از این گیاه به عنوان یک رنگ طبیعی و برای درمان عمیق برای مو استفاده شده است. همچنین می توانید از آن برای خلاص شدن از شر شوره سر سخت استفاده کنید. چند بسته را ذکر کرده ام که می تواند در صورت از بین بردن بروز شوره سر ، به شما در کنترل کمک کند. بسته های مو حنا باید حداقل یک بار در هر دو هفته انجام شود. از آنجا که حنا می تواند موهای شما را خشک کند ، از استفاده مکرر از آن خودداری کنید. و فقط توجه داشته باشید ، درمان بسته های موی حنا برای شوره سر روی موهای روغنی کار نخواهد کرد.
 
بسته 1: حنا ، لیمو و ماست
آنچه شما نیاز دارید
 
 
4 قاشق غذاخوری پودر حنا خوب
آب لیموترش
ماست (طبق قوام شما ترجیح می دهید)
پودر حنا را با آب لیموترش مخلوط کرده و کشک را به آن اضافه کنید. برای جلوگیری از برآمدگی ، خوب مخلوط کنید. خمیری صاف درست کنید که قطره آن نباشد. این خمیر حنا را روی موها از ریشه تا نکات بمالید. بسته را به مدت 30 دقیقه نگه دارید و با یک شامپوی ملایم SLS بشویید. اگر موهای خشک دارید ، ممکن است لازم باشد که آن را با تهویه مطبوع دنبال کنید.
 
[بخوانید: سرکه برای شوره سر]
 
بسته 2: بسته مو حنا ، زیتون و شنبلیله
روغن زیتون و شنبلیله پینیت
گتی
 
آنچه شما نیاز دارید
 
 
4 قاشق غذاخوری پودر حنا خوب
آب لیموترش
1 قاشق غذاخوری هر یک از روغن زیتون ، سرکه سفید و پودر دانه شنبلیله ریز
2 قاشق غذاخوری ماست
[بخوانید: بسته های موی سرشار از پروتئین خانگی]
 
 
تمام مواد را با هم در یک ظرف شیشه ای تمیز مخلوط کرده و حداقل 12 ساعت کنار بگذارید. آن را یک شبه خیس کنید ، به طوری که می توانید اولین بار صبح این کار را انجام دهید. روی پوست سر از ریشه و نوک مو بمالید. خمیر را حداقل 2 تا 3 ساعت بگذارید و با یک شامپوی ملایم SLS بشویید. اگر موهای خشک دارید ، ممکن است لازم باشد که آن را با تهویه مطبوع دنبال کنید.
 
بسته 3: تخم مرغ و حنا پک
آنچه شما نیاز دارید
 
3 قاشق غذاخوری پودر حنا خوب
آب برای مخلوط کردن
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ
تمام این مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر صاف و بدون هیچ گونه تکه ای ایجاد شود. روی پوست سر از ریشه و نوک مو بمالید. حداقل 30 دقیقه روی خمیر بگذارید و با یک شامپوی ملایم SLS بشویید. اگر موهای خشک دارید ، ممکن است لازم باشد که آن را با تهویه مطبوع دنبال کنید.
 
[بخوانید: سرم مو چیست؟
 
بسته 4: روغن خردل و حنا
روغن خردل hennaPinit
Shutterstock
 
آنچه شما نیاز دارید
 
250 میلی لیتر روغن خردل
دو مشت برگ حنا تازه
یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله
یک ظرف / ظرف مخصوص خشک
این یکی از روغنهای مؤثر است که می تواند شوره را کنترل کند. من به یاد دارم مادربزرگم در یکشنبه تنبل ، این و همه پسر عموهای خود را که موهایش را استفاده می کردند ، تهیه می کردند. روغن را در یک ووک بریزید و آن را به نقطه سیگار کشیدن برسانید. سوئیچ بنزین. وقتی روغن کمی خنک شد ، برگ حنا و دانه‌های شنبلیله را اضافه کنید. ترفند این است که بگذارید حنا در روغن خیس شود تا رنگ آن تغییر کند. بگذارید روغن خنک شود و یک شبه در wok بگذارید. روز بعد آن را درون یک ظرف محکم یا بطری هوا فیلتر کنید. از این روغن برای ماساژ مو استفاده کنید. حداقل یک ساعت قبل از شامپو آن را بگذارید تا روشن شود. موهای خود را با یک شامپوی ملایم SLS بشویید و با یک نرم کننده ملایم پیگیری کنید.
 
پس برای چی منتظری؟ هرکدام از این حنا های شگفت انگیز را برای بسته های موهای شوره سر امتحان کنید و از شوره سر برای خداحافظی خداحافظی کنید! نظر دهید.
مرجع:ثانیکالا